Η Grok of X φέρνει επανάσταση στα κοινωνικά δίκτυα με AI: νέα σύνορα ή κίνδυνοι;
22 Μαρτίου 2024
X ανακοίνωσε τη δημοσίευση του εσωτερικού κώδικα για το AI chatbot της με την ονομασία“Grok“. Αυτό το chatbot επιτρέπει στους χρήστες του X Premium+ να λαμβάνουν σαρκαστικές και εκρηκτικές απαντήσεις σε ερωτήσεις, με βάση το τεράστιο σώμα ενημερώσεων του X σε πραγματικό χρόνο. Αυτό το άρθρο θα διερευνήσει τις λεπτομέρειες του Grok LLM και τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Τι είναι το Grok LLM;
ΤοGrok LLM είναι ένα γλωσσικό μοντέλο μεγάλης κλίμακας που αναπτύχθηκε από την X. Με 314 δισεκατομμύρια παραμέτρους, το Grok LLM εκπαιδεύτηκε από το μηδέν από την xAI. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτό το μοντέλο δεν έχει βελτιστοποιηθεί για συγκεκριμένες εφαρμογές όπως ο διάλογος, αλλά αποτελεί μια βάση για περαιτέρω ανάπτυξη. Η X αποφάσισε να δημοσιεύσει τον πηγαίο κώδικα και τα δεδομένα στάθμισης του Grok LLM στο πλαίσιο της δέσμευσής της για διαφάνεια και ανοικτότητα.
Σύμφωνα με την xAI, η δημοσιοποίηση του πηγαίου κώδικα του Grok LLM θα επιτρέψει τον εντοπισμό πιθανών προκαταλήψεων και τη διερεύνηση της λειτουργίας του συστήματος από τρίτους. Ωστόσο, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι το Grok LLM έχει εκπαιδευτεί χρησιμοποιώντας τις δημοσιεύσεις του X, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε παραπλανητικές, προσβλητικές ή επιβλαβείς απαντήσεις που βασίζονται σε θεωρίες συνωμοσίας.
Δέσμευση του X στην ανάπτυξη της ΤΝ
Ο ιδρυτής της X, Elon Musk, έχει εκφράσει την ανησυχία του σχετικά με τη χρήση της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης σε εφαρμογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο ίδιος επέκρινε τα chatbots άλλων εταιρειών, όπως το ChatGPT της OpenAI, το Gemini της Google και τον κώδικα Llama της Meta, χαρακτηρίζοντάς τα “πολύ έξυπνα” για να παράγουν ακριβείς απαντήσεις. Σύμφωνα με τον Musk, αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει κίνδυνο για την ανθρωπότητα.
Το όραμα του Musk είναι να προωθήσει το δικό του AI chatbot που θα είναι ουδέτερο και ανεπηρέαστο από προκαταλήψεις. Ωστόσο, δεδομένου ότι το Grok LLM εκπαιδεύεται στις αναρτήσεις του X, οι απαντήσεις που θα παραχθούν είναι πιθανό να απέχουν πολύ από μια “ξύπνια” άποψη.
Επίδραση των πολιτικών του X στο περιεχόμενο
Η X έχει υιοθετήσει μια πολιτική “ελευθερίας του λόγου χωρίς εμβέλεια” που επιτρέπει την προβολή πολλών προσβλητικών και επιβλαβών αναρτήσεων εντός της εφαρμογής. Ωστόσο, εάν οι αναρτήσεις αυτές παραβιάζουν τις πολιτικές της X, η ορατότητά τους μειώνεται. Μόνο το παράνομο περιεχόμενο αφαιρείται εντελώς.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι τοLLM εκπαιδεύεται σε ολόκληρο το σώμα αναρτήσεων της X, είναι πιθανό το chatbot να παράγει παραπλανητικές, προσβλητικές ή εσφαλμένες απαντήσεις που βασίζονται σε θεωρίες συνωμοσίας και επιβλαβή στερεότυπα. Αυτό εγείρει ανησυχίες σχετικά με τη διάδοση της παραπληροφόρησης και των θεωριών συνωμοσίας στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Περιορισμένη προσβασιμότητα του Grok LLM
Επί του παρόντος, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των χρηστών του X έχει πρόσβαση στο Grok LLM. Λιγότερο από το 1% των χρηστών έχουν εγγραφεί στο X Premium και το Grok LLM είναι διαθέσιμο μόνο στο πακέτο “Premium+”, το οποίο κοστίζει διπλάσια από τη βασική συνδρομή. Αυτό περιορίζει την ποσότητα των διαθέσιμων πληροφοριών σχετικά με τις πραγματικές απαντήσεις που παράγει το Grok LLM.
Ωστόσο, είναι λογικό να υποθέσουμε ότι το Grok LLM είναι επιρρεπές στις ίδιες απαντήσεις “αφύπνισης” με άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, ανάλογα με τις ερωτήσεις που τίθενται. Ταυτόχρονα, είναι πιθανό να παράγει παραπλανητικές απαντήσεις με βάση τις αναρτήσεις του Χ ως είσοδο.
Το μέλλον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης
Η εισαγωγή των AI bots, όπως το Grok LLM, εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με το μέλλον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Επί του παρόντος, τα AI bots μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία αναρτήσεων σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το LinkedIn και το Snapchat. Αυτό καθιστά δυνατή τη δημιουργία μιας εναλλακτικής περσόνας που τροφοδοτείται πλήρως από εργαλεία AI, αλλά δεν αντιπροσωπεύει την πραγματική ταυτότητα του χρήστη.
Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια κατάσταση όπου όλο και περισσότερο περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργείται από bots και η ανθρώπινη αλληλεπίδραση εξαλείφεται. Αυτό οδηγεί σε απομάκρυνση από τον κύριο σκοπό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείων κοινωνικής σύνδεσης.
Τα τελευταία χρόνια, έχει σημειωθεί σημαντική μείωση του αριθμού των ανθρώπων που δημοσιεύουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αυξημένη εστίαση στις ιδιωτικές συζητήσεις. Η τάση αυτή πυροδοτήθηκε από το TikTok, το οποίο μετατόπισε την έμφαση από τους followers σε AI συστάσεις με βάση τη δραστηριότητα των χρηστών. Ως αποτέλεσμα, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μετατρέπονται όλο και περισσότερο σε πλατφόρμες ψυχαγωγίας και όχι σε εργαλεία σύνδεσης.