Τεχνολογία, Τάσεις στο διαδίκτυο, Παιχνίδια, Μεγάλα δεδομένα

SEO

seo

Η SEO είναι ένα κλάδος του ψηφιακού μάρκετινγκ και είναι η συντόμευση του Search Engine Optimization, που σημαίνει βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης. Ο στόχος της SEO είναι να βελτιώσει τη θέση των ιστοσελίδων στα ανεπίσημα αποτελέσματα (όχι πληρωμένα) των μηχανών αναζήτησης. Η πιο διάσημη και χρησιμοποιούμενη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο είναι ο Google, επομένως η πλειονότητα των δραστηριοτήτων SEO επικεντρώνεται στη μελέτη των αλγορίθμων του Google.

Όταν κάποιος πληκτρολογεί μια ερώτηση στο Google, οι αποτελέσματα εμφανίζονται σε μια κλάση χιλιοστών του δευτερολέπτου, αλλά αυτό που συμβαίνει σε αυτό το πολύ μικρό χρονικό διάστημα είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο διαδικαστικό, βασισμένο σε συγκεκριμένους αλγόριθμους, δημιουργημένους ειδικά για την εντοπισμό των καλύτερων περιεχομένων, δηλαδή εκείνων που είναι όσο το δυνατόν πιο σχετικά με την αναζήτηση που κάνει ο χρήστης. Χάρη σε αυτούς τους ισχυρούς αλγορίθμους, τα αποτελέσματα ταξινομούνται έτσι ώστε τα πιο σχετικά και σημαντικά να εμφανίζονται πρώτα.

Αλλά πώς μπορεί κανείς να βελτιώσει την θέση της σελίδας του στα αποτελέσματα του Google; Αυτό γίνεται μέσω της βελτιστοποίησης του περιεχομένου του, ώστε να συμμορφώνεται με τους κανόνες που έχουν θεσπιστεί από τους αλγόριθμους του Google. Η SEO περιλαμβάνει όλες τις πρακτικές που επιτρέπουν την αύξηση της ορατότητας μιας ιστοσελίδας, καθιστώντας την να ανέβει στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης, με τον Google πρωτίστως.

Πώς να κάνετε SEO

Η SEO μπορεί να είναι on page ή off page. Η on page SEO αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας με ενέργειες που γίνονται επάνω στην ίδια τη σελίδα και αφορούν το κείμενο, τον κώδικα HTML και τη δομή της σελίδας. Για τη συγγραφή του κειμένου, είναι ουσιώδες η έρευνα λέξεων-κλειδιών, δηλαδή των όρων που χρησιμοποιούν οι χρήστες σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα.

Ένας άλλος παράγοντας κατάταξης είναι η ετικέτα τίτλου, η οποία πρέπει να περιλαμβάνει την κύρια λέξη-κλειδί που αναφέρεται στο κύριο θέμα. Για τη βέλτιστη βελτιστοποίησή της, πρέπει να χρησιμοποιούνται το πολύ 55 χαρακτήρες (συμπεριλαμβανομένων των κενών). Είναι επίσης καλό να συμπληρώνετε τη μεταπερίγραφη (Meta Description), που αντιπροσωπεύει ένα μικρό απόσπασμα του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας. Οι επικεφαλίδες τίτλου (H1, H2, H3) εξακολουθούν να αποτελούν έναν από τους παράγοντες που λαμβάνει υπόψη ο Google για να αναγνωρίσει το περιεχόμενο μιας σελίδας. Ένα άλλο καλό πρότυπο on page SEO είναι η εισαγωγή εσωτερικών συνδέσμων που επιτρέπουν τη σύνδεση μεταξύ σελίδων και άρθρων.

Αφού εργαστείτε στην on page SEO, πρέπει να ασχοληθείτε με την off page SEO, δηλαδή με όλες τις ενέργειες που γίνονται εκτός της ιστοσελίδας με σκοπό τη βελτίωση της κατάταξης. Η κεντρική στρατηγική της εξωτερικής βελτιστοποίησης είναι η “link building” ή κατασκευή συνδέσμων. Η κατασκευή συνδέσμων αυξάζει τον αριθμό των εισερχομένων συνδέσμων προς την ιστοσελίδα, τους οποίους αποκαλούμε “backlinks”. Όσο περισσότερους συνδέσμους από σχετικές ιστοσελίδες λαμβάνει μια ιστοσελίδα, τόσο πιο αξιόπιστη θεωρείται από τις μηχανές αναζήτησης.

Ανάμεσα στις πιο αποτελεσματικές δραστηριότητες “link building” περιλαμβάνονται η δημοσίευση επισκέπτη (guest posting), δηλαδή όταν κάποιος προσφέρεται ή προσκαλείται να δημοσιεύσει ένα άρθρο στο blog άλλων συναδέλφων. Με αυτό τον τρόπο, ακόμα κι αν ο backlink είναι τεχνητός, ενσωματώνεται σε ποιοτικό και σχετικό περιεχόμενο, και αυτή είναι σίγουρα μια καλή πρακτική. Επίσης, είναι σημαντικό να μοιράζεστε τα άρθρα σας σε κοινωνικά μέσα, τα οποία, αν και δεν είναι ένας άμεσος παράγοντας κατάταξης, βοηθούν να επιταχυνθούν οι τεχνικοί χρόνοι ευρετηρίασης.